Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Wortgefechte der GG - Und ich dachte nur so "HÄ?" IV

Episode 7.19


Show Content


_____What if sex was holy and war was obscene_____
-Alicia Keys
Zitieren

Lorelai? Lorelai? 7.20

NOCH 2 FOLGEN AAAHHH


Zitat:MRS O’MALLEY: Although getting soviet support for his war in the pacific was his top priority, many historians have argued that it was actually Roosevelt's declining health that played the most significant role at Yalta. Had he not been in such failing health, they argue, he would have driven a much harder bargain with Stalin during those fateful negotiations. For Churchill



Zitat:LORELAI: I don’t know. How many ounces can you take on the pLane? Two, Three I forget.



Zitat:DOYLE: Salman wants to come over for dinner this weekend.
PARIS: Is he bringing that boring wife of his?
DOYLE: Padma is fine.
PARIS: Cookbooks, Doyle. Her husband wrote "The Satanic Verses," and all you'd want to talk about is cookbooks.
DOYLE: I like "Top Chef."
PARIS: Fine, but I'm on call all this weekend, so here's hoping for a heart transplant.
DOYLE: I finally had to fire Broder.
PARIS: Really?
DOYLE: He knew it was coming, but still...
PARIS: Well being Executive Editor of the Washington Post does have its drawbacks. [Stopping Rory] Oh. Hi, Rory.


Zitat:RICHARD: Not only did he give me a clean bill of health, but Dr. Swinton said he actually thinks I'm in better shape than I was before the heart attack.
LORELAI: Well you do look great, dad. Very Lance Armstrong. What do you think hon.

Zitat:RICHARD: So, when do finals start?
RORY: Uh, tomorrow, actually. Irony from Milton to Byron.



Zitat:RORY: Well the Reston fellowship is very competitive, and they only take a couple of people, so...
RICHARD: This is outrageous. You rose to editor in chief of the Yale Daily News. What else do they want, an exclusive interview with Osama Bin Laden?



Zitat:RORY: Oh, it's okay. I'm just, as I said, trying to put it behind me.
EMILY: I'm sure it's nepotism. If your name isn't Keller or Sulzberger, you may as well not even apply.


Zitat:BABETTE: "My Funny Valentine" -- it doesn't work. It's April already. What about "Down with Love"?

[SIGPIC][/SIGPIC]
In der Mitte der Schwierigkeiten liegen die Möglichkeiten
Zitieren

Franklin Delano Roosevelt [1882 -1945] war von 1933 bis zu seinem Tod 1945 der 32. Präsident der Vereinigten Staaten. Er gehörte der Demokratischen Partei an.

Als Roosevelt im Januar 1945 seine vierte Amtszeit antrat, war der Sieg über Hitlers Deutschland lediglich eine Frage von wenigen Monaten. Sowohl an der Ost- wie der Westfront wurde die Wehrmacht immer weiter zurückgedrängt. Kurz nach seiner Vereidigung begab sich der Präsident auf die Reise nach Jalta auf der sowjetischen Halbinsel Krim im Schwarzen Meer, wo die drei alliierten Staatschefs vom 4. bis zum 11. Februar 1945 über die Nachkriegsordnung konferierten. Auf der Konferenz von Jalta verabredeten Roosevelt, Stalin und Churchill die Aufteilung Deutschlands und Österreichs in vier Besatzungszonen (neben den drei Hauptalliierten wurde später auch Frankreich eine Zone zugestanden).



Die satanischen Verse (englischer Originaltitel The Satanic Verses) ist ein Roman des Schriftstellers Salman Rushdie, der von indisch-muslimischen Immigranten in Großbritannien handelt und teilweise vom Leben des Propheten Mohammed inspiriert ist.

Rushdies frau:#
Padma Lakshmi (* 1. September 1970 in Chennai, Indien) ist eine US-amerikanische Filmschauspielerin, Fernsehmoderatorin und Model.

Seit 2002 moderiert sie auch die Küchensendung Top Chef, in der, ähnlich wie in deutschen Pendants, Kandidaten eine Jury bekochen müssen. 2007 publizierte sie selbst ein Kochbuch unter dem Titel Tangy, Tart, Hot and Sweet: A World of Recipes for Every Day.

2007 liesen sie sich jedoch scheiden, der Traum von rory ist also nicht realistisch.

The Washington Post ist die größte Tageszeitung in Washington, D.C., der Hauptstadt und dem Regierungssitz der USA. Die „Post“ wurde 1877 gegründet; sie ist damit die älteste noch erscheinende Zeitung in Washington.

David Salzer Broder (* 11. September 1929 in Chicago Heights, Illinois; † 9. März 2011 in Arlington, Virginia) war ein US-amerikanischer Journalist. Er schrieb über 40 Jahre lang für die Washington Post

Lance Edward Armstrong ist ein US-amerikanischer ehemaliger Profi-Radrennfahrer und Triathlet. Er gewann im Alter von 21 Jahren die Profi-Straßenweltmeisterschaft 1993 in Oslo und ist damit der bisher jüngste Profi-Straßenweltmeister.

John Milton  (1608- 1674) war ein englischer Dichter, politischer Denker und Staatsbediensteter unter Oliver Cromwell.

George Gordon Noel Byron, 6. Baron Byron, bekannt als Lord Byron, (1788- 1824) war ein britischer Dichter. Er war der Vater von Ada Lovelace und ist überdies als wichtiger Teilnehmer am Freiheitskampf der Griechen bekannt.

Usāma ibn Muhammad ibn Awad ibn Lādin, allgemein bekannt als Osama bin Laden, war ein saudi-arabischer, seit 1994 staatenloser Terrorist.

nepotism     -  Vetternwirtschaft

Arthur Ochs „Punch“ Sulzberger, oft auch Arthur Ochs Sulzberger Sr. genannt (* 5. Februar 1926 in New York City; † 29. September 2012 in Southampton, Long Island), war ein US-amerikanischer Geschäftsmann und von 1963 bis 1992 Herausgeber der Tageszeitung The New York Times.

Bill Keller (* 18. Januar 1949 in Palo Alto, Kalifornien) ist ein US-amerikanischer Journalist. Er war von 2003 bis 2011 Chefredakteur der New York Times.

My Funny Valentine ist eine Ballade aus dem Broadway-Musical Babes in Arms, komponiert von Richard Rodgers mit dem Text von Lorenz Hart aus dem Jahr 1937. Er wurde durch die Versionen von Chet Baker und Miles Davis zu einem beliebten Jazzstandard des Modern Jazz.

"Down with Love" is a popular song with lyrics by E.Y. Harburg and music by Harold Arlen.[1][2] It was originally written in 1937 for Kay Thompson, but introduced by her replacement, Vivian Vance, in the Broadway musical Hooray for What!.[3] The song was recorded in 1940 by Eddie Condon's Orchestra with vocals by Lee Wiley. The song has been performed by Judy Garland and Bobby Darin among others, and has become a pop and jazz standard. Barbra Streisand recorded "Down with Love" in 1963

Der Valentinstag am 14. Februar gilt in einigen Ländern als Tag der Liebenden.
(deshalb passt der song nicht)

neue häs



Zitat:BABETTE: What about weird al?



Zitat:MISS PATTY: So what do you think, Lorelai, to open the show -- Streisand or Porter?


Zitat:LUKE: Okay here you go, ladies. More hot water for you, Miss Patty, and for you, Babette, a bowl of shredded wheat.
BABETTE: It's for my throat. Gives it a rougher quality, a husky sound sort of like Debbie Harry meets Ethel Merman!



Zitat:LORELAI: Well I mean for starters, you're on a boat.
LUKE: So?
LORELAI: So! Anything could go wrong. You're on a boat in the water in the middle of nowhere. Haven't you seen "Dead Calm," "Open Water," "Das Boot"?
LUKE: Okay, first of all, I did not purchase a u-boat.
LORELAI: “Titanic”, surely you've seen "Titanic."




Zitat:LORELAI: And you have to go to Barnacle Billy's.



PHP-Code:
<?php 
MISS PATTY
AND BABETTE: [Singing together] “So long, farewell Auf Wiedersehen, goodbye, goodbye!


_____What if sex was holy and war was obscene_____
-Alicia Keys
Zitieren

Alfred Matthew „Weird Al“ Yankovic ist ein US-amerikanischer Musiker und Parodist.
Er ist insbesondere durch seine humorvollen Lieder, welche die Pop-Kultur parodieren, bekannt geworden.

Barbra Streisand (* 24. April 1942 in Brooklyn, New York City, New York; eigentlich Barbara Joan Streisand) ist eine US-amerikanische Sängerin. Sie ist mit weltweit über 140 Mio. verkauften Alben erfolgreichsten Sängerinnen in der Geschichte der modernen Unterhaltungsindustrie.

Cole Albert Porter war ein US-amerikanischer Komponist und Liedtexter.

Deborah Ann „Debbie“ Harry (* 1. Juli 1945 in Miami, Florida als Angela Trimble[1]) ist eine US-amerikanische Sängerin und Schauspielerin, die seit 1974 als Sängerin und Songwriterin der New-Wave- bzw. Post-Punk-Band Blondie bekannt ist.

Ethel Merman, eigentlich Ethel Zimmermann war eine US-amerikanische Schauspielerin und Sängerin. Ausgestattet mit einem großen Stimmvolumen, war sie eine Vorgängerin späterer Stars wie Judy Garland und Barbra Streisand. Die Komponisten Irving Berlin und Cole Porter schrieben zahlreiche Songs speziell für sie.

Open Water ist ein Thriller von Chris Kentis über ein Paar, das bei einem Tauchausflug auf offener See vergessen wird.

Das Boot ist die Verfilmung des gleichnamigen Romans von Lothar-Günther Buchheim unter der Regie von Wolfgang Petersen aus dem Jahr 1981.

Todesstille (Originaltitel: Dead Calm) ist ein australischer Spielfilm aus dem Jahr 1989, der nach Fertigstellung von Warner Bros. gekauft und um ein zusätzliches Ende verlängert wurde.   Der Film spielt im Zweiten Weltkrieg im November und Dezember des Jahres 1941 und schildert die Erlebnisse der Besatzung eines deutschen U-Boots auf Feindfahrt während des U-Boot-Kriegs der Atlantikschlacht.

Die RMS Titanic war ein Passagierschiff der britischen Reederei White Star Line. Sie wurde in Belfast auf der Werft von Harland & Wolff gebaut und war bei der Indienststellung am 2. April 1912 das größte Schiff der Welt. Auf ihrer Jungfernfahrt kollidierte die Titanic am 14. April 1912 gegen 23:40 Uhr[1] etwa 300 Seemeilen südöstlich von Neufundland seitlich mit einem Eisberg und sank zwei Stunden und 40 Minuten später im Nordatlantik. Obwohl für die Evakuierung mehr als zwei Stunden Zeit zur Verfügung standen, starben 1514 der über 2200 an Bord befindlichen Personen – hauptsächlich wegen der unzureichenden Zahl an Rettungsbooten und der Unerfahrenheit der Besatzung im Umgang mit diesen.

barnacle billy:
http://www.barnbilly.com/index.cfm


mrs patty und babette singen das lied "so long farewell" aus dem film / musical the sound of music .


Neue Häs:

Zitat:LORELAI: Shiver me timbers.
LUKE: Are you done?
LORELAI: All hands on deck. Now I'm done.
PARIS: [Quietly it Rory] A good chance to size up the competition. I know robin, Karen, and Edwin from ORGO, and I'm comfortable that when the time comes, I can crush them. Elise and Tim are new to me, but Elise's hand was shaking a little when she was cutting into the cake, so I've got her pegged for an early exit into podiatry.



Zitat:PARIS: Here's your mail. You got a letter from the Chicago Sun-Times.


Zitat:RORY: Hi. Um, I'm calling for Kate Hessel? Rory Gilmore. Okay….Hello, Kate? Um, hi. This is Rory Gilmore. Good. I'm well. How are you? Um, yeah, finals and everything. It's just really crazy right now. But, um, the reason why I was calling is, uh, well, I know that initially I said that I wasn't interested in the job at the providence journal-bulletin, but I was thinking about it, and it's such a great job. It's such a wonderful opportunity that I was wondering if maybe…no. Right. Of course you did. No. It's such a great job. I mean, of course you've already, uh, filled the position. I just thought I would, uh, check…that I would call just in case. Well, thanks. [Rory sighs as she sits n her bed]


Zitat:LANE: Yes. Three choruses of "Nappy Nappy Time Time" and 20 minutes of Rhythmic Shooshing, and they both conked out. Kwan fought it a little harder than Steve did, but they're both really tired.



Zitat:ZACH: Lead guitarist.
LANE: For vapor rub?

[SIGPIC][/SIGPIC]
In der Mitte der Schwierigkeiten liegen die Möglichkeiten
Zitieren

Da sind dir zwei häs in ein Zitat gerutscht Wink

Shiver me timbers! [old-fashioned] -  Potz Blitz!

All hands on deck! -  Alle Mann an Deck!

dict.com

shiver me timbers:

An exclamation, of surprise or otherwise. This phrase originated from when the water or a canon would hit the ship, and the ship would shake. Hence, shivering, and timbers being the actual ship.




orgo -  short for "organic chemistry."

urbandict.


Die Chicago Sun-Times ist eine US-amerikanische Tageszeitung aus Chicago, Illinois. Im Vergleich zu ihrem Hauptkonkurrenten, der Chicago Tribune, konzentriert sie sich mehr auf das Stadtgeschehen. Sie steht politisch links von der Chicago Tribune. Bekannt wurde sie für ihren investigativen Journalismus, da sie viele Skandale in Chicago aufdeckte.
wiki.de

Kate Hessel: fiktiv

Nappy Time ist einfach schlafenszeit und in diesem fall denk ich ein schlaflied.
 
shush: beruhigen.

vapor rub ist eine fitkive band Wink

Ach ja, und zu dem  "How many ounces can you take on the plane? ":

Following the operation, United States Homeland Security banned all liquids and gels except baby formula and prescription medicines in the name of the ticket holder in carry-on luggage on all flights.[70] The DHS level in the United States was raised to 'Severe' (red) for all flights from the UK.[71] The terror level for all other domestic or non-British international flights to the United States was raised to 'High' (orange).[71]

As of 13 August 2006, airline passengers in the United States could take up to 3.4 US fl oz (101 ml) of non-prescription medicine, glucose gel for diabetics, solid lipstick, and baby food aboard flights. The TSA also began demanding that passengers remove their shoes so they could be X-rayed before boarding

wiki.de


neue häs:


Zitat:Lane – From Vapor Rub? Yeah we saw them play last year at the Mercury Lounge
.
Zitat:Zack – Just wait. When we're in Philly and D.C., we're gonna be opening for Tokyo Police Club

Zitat:. Lorelai – Alanis Morissette.

Zitat:Lorelai – In Canada. She was on Star Search. She dated Dave Coulier. She struggled a lot before Jagged Little Pill.

Zitat:Lorelai: Jackson Pollock.
Rory: Mom.
Lorelai: He struggled before he succeeded, and I bet if you asked him now, he would tell you he was glad for that.

Zitat:Zack – I’m just saying, if you're gonna do Boy George, at least commit to the high heels and the makeup.


_____What if sex was holy and war was obscene_____
-Alicia Keys
Zitieren

The Mercury Lounge is a club/music venue in the Lower East Side section of New York City. The structure, at 217 East Houston Street, housed the servants to the Astor mansion, connected to it by an underground labyrinth of tunnels. Garfein's Restaurant occupied the space in the early part of the 20th century, and from 1933 to 1993 the storefront housed a seller of tombstones.
In 1993 it was converted into a music venue.
In 2000, the New York City band The Strokes got their start after playing the Mercury Lounge. Ryan Gentles, the Mercury Lounge's booker, quit his job to become the band's manager.[

Tokyo Police Club ist eine kanadische Indie-Rockband. Sie wurde 2005 in Newmarket, einem Vorort von Toronto gegründet.

Alanis Nadine Morissette[1] [əˈɫænɪs neɪˈdiːn mɔɹɪˈsɛt] (* 1. Juni 1974 in Ottawa[1]) ist eine kanadisch-US-amerikanische[1] Sängerin.
Unter dem Namen Alanis Nadine trat sie um 1990 in der US-amerikanischen Castingshow Star Search auf, schied jedoch bereits in der ersten Runde aus.

David „Dave“ Alan Coulier ist ein US-amerikanischer Stand-Up-Comedian und Schauspieler. Von 1990 bis 1992 war er mit Jayne Modean verheiratet. Die beiden haben einen gemeinsamen Sohn. Danach war er mit Alanis Morissette liiert, die Beziehung ging allerdings 1993 in die Brüche.

Jagged Little Pill ist das im 13. Juni 1995 veröffentlichte dritte Studioalbum von Alanis Morissette. Es wurde bis 2008 weltweit etwa 33 Millionen Mal verkauft. Der Rolling Stone listete es auf Platz 327 seiner 500 Titel umfassenden Bestenliste.

Paul Jackson Pollock  (* 28. Januar 1912 in Cody, Wyoming; † 11. August 1956 in Springs-East Hampton, New York)  war ein US-amerikanischer Maler des abstrakten Expressionismus der New York School. Pollock wurde bekannt mit der von ihm begründeten Stilrichtung des Action Painting.
Für die amerikanische Bevölkerung wurde er 1949 durch einen vierseitigen Bericht im Magazin Life zum bekanntesten jungen Maler.

Boy George ist ein britischer Sänger, Songwriter und House-DJ. Weltweite Bekanntheit erlangte Boy George in den frühen 1980er Jahren als Sänger der Band Culture Club. Auch aufgrund seines extravaganten Erscheinungsbildes und androgynen Kleidungsstils avancierte er zu einem der bekanntesten Pop-Idole der New Romantic.

wiki.de

Hier das lied das kirk singt ist Do You Really Want To Hurt Me? von Culture Club.[url=http://www.azlyrics.com/lyrics/cultureclub/doyoureallywanttohurtme.html][/url]





neue häs:


Zitat:ZACH: Chilaquiles, huh?



Zitat:ZACH: Gypsy does a mean Pat Benatar.



Zitat:LOGAN: Oh, it was really great. Actually that's what I wanted to talk to you about.
LORELAI: Oh, god. I know nothing about that world. Apple, IBM, Microsoft…I'm out.


Zitat:LORELAI'S HOUSE – LIVING ROOM
[Lorelai is watching an old movie  on the flat screen TV]
ANNABELLE: [Woma on TV] I'm Annabelle Loren. Are you looking for something?
LANCE: [Man on TV] Not exactly.
WANNABELLE: [Woman on TV] Are you the doctor?
LANCE: [Man on TV] No, no I’m Lance Schroeder…

[SIGPIC][/SIGPIC]
In der Mitte der Schwierigkeiten liegen die Möglichkeiten
Zitieren

Chilaquiles (Spanish pronunciation: [tʃilaˈkiles]) from the Nahuatl word chīlāquilitl [t͡ʃiːlaːˈkilit͡ɬ] is a traditional Mexican dish. Typically, corn tortillas cut in quarters and lightly fried are the basis of the dish.[1] Green or red salsa or mole is poured over the crisp tortilla triangles, called totopos. The mixture is simmered until the tortilla starts softening. Pulled chicken is sometimes added to the mix. It is commonly garnished with crema, shredded queso fresco, raw onion rings and avocado slices. Chilaquiles can be served with refried beans, eggs (scrambled or fried), beef and guacamole as side dish.

Pat Benatar, eigentlich Patricia Mae Andrzejewski, ist eine US-amerikanische Rock-Sängerin polnisch-irischer Abstammung.

Apple Inc. ist ein kalifornisches Unternehmen mit Sitz in Cupertino, das Computer, Smartphones und Unterhaltungselektronik sowie Betriebssysteme und Anwendungssoftware entwickelt und vertreibt.

Die International Business Machines Corporation (IBM) ist ein US-amerikanisches IT- und Beratungsunternehmen mit Sitz in Armonk im US-Bundesstaat New York.

Die Microsoft Corporation ist ein internationaler Software- und Hardwarehersteller. Mit etwa 114.000 Mitarbeitern und einem Umsatz von rund 85 Milliarden US-Dollar ist das Unternehmen weltweit der größte Softwarehersteller.

Der Film, den Lore ansieht, heißt Das Haus auf dem Geisterhügel (1959)



Neue:


Zitat:RORY: No, it's not. I mean I knew my stuff you know. The questions were exactly what I anticipated. I could have written about "Paradise Lost" for hours in those blue books, but halfway through the third blue book, I just started thinking, "what is the point? I'm never gonna get a job, anyway."


Zitat:ZACH: Yeah the bands are really tight. We're playing at the 930 club, the Black Cat, and the first Unitarian, and we don’t even have to bring our own backline.




Zitat:RORY: Apparently, I can't, and I have two rejection letters and a humiliating phone call to prove it. Do you know what the worst part of this is? I thought I was so in at the Times. I was just saying that I wasn't gonna get it. I was trying to be humble, but I was so not humble. I was so cocky. I was picturing myself working there -- chatting up Bill Keller in the elevator and running down the street for a quick lunch with Maureen Dowd and filing my first story and seeing my first byline. I already had the outfit picked out for my New York Times picture I.D.




Zitat:BRIAN: Definitely. Zach says they're gonna be playing the Bowery and Roseland.



Zitat:LANE: And maybe Grizzly Bear.



Zitat:RORY: No, thanks. [short pause in the conversation] Mark Twain.
LORELAI: Hmm?
RORY: Well Mark Twain had to work as a steamboat pilot on the Mississippi before he became a successful writer. And if he'd never had that experience, he never would have written "Huckleberry Finn."
Zitieren

Paradise Lost (engl. Das verlorene Paradies), veröffentlicht 1667, ist ein episches Gedicht in Blankversen des englischen Dichters John Milton. Es erzählt die Geschichte des Höllensturzes der gefallenen Engel, der Versuchung von Adam und Eva durch Satan, des Sündenfalls und der Vertreibung aus dem Garten Eden. Der Inhalt ist in zwölf Bücher gegliedert, die jeweils zwischen 640 und 1200 Zeilen umfassen.

The Nightclub 9:30, originally named and still commonly referred to as the 9:30 Club, also known simply as the 9:30, is a nightclub and concert venue in Washington, D.C., which was originally housed in the ground floor rear room of the Atlantic Building at 930 F Street NW,[nb 1] in the city's downtown area, where it opened on May 31, 1980,[2] with a legal standing capacity of only 199.[1][3] In 1996, due to its increasing prominence, the club was moved to a roomier space, its current location at 815 V Street NW,[1][2] where it anchors the eastern end of the U Street Corridor.

The Black Cat is a nightclub in Washington, D.C., located on 14th Street Northwest in the Shaw/U Street neighborhood. T

The First Unitarian Church of Philadelphia is a Unitarian Universalist congregation located at 2125 Chestnut Street in Philadelphia, Pennsylvania. As a regional Community Center it sponsors cultural, educational, civic, wellness and spiritual activities. First Church is known as a prime entertainment venue for all ages.
(da alle anderen in washington sind, hab ich auch first unitarian washington gegoogelt.da findet man zwar eine kirche, aber dass da veranstaltungen gehalten werden,s teht nirgends dabei.)

Maureen Bridgid Dowd[1] (/daʊd/; born January 14, 1952) is an American columnist for The New York Times, and a best-selling author.

Bill Keller ist ein US-amerikanischer Journalist. Er war von 2003 bis 2011 Chefredakteur der New York Times.

Grizzly Bear ist eine US-amerikanische Indie-Rock-Band aus dem New Yorker Stadtbezirk Brooklyn.

Es gibt sowohl einen Roseland als auch einen Bowery Ballroom in NYC, allerdings keinen Club mit beiden wörtern im namen.

Zu Mark twain stehen ja schon alle infos da, vill noch so viel:
Geboren: 30. November 1835, Florida, Missouri, Vereinigte Staaten
Gestorben: 21. April 1910, Redding, Connecticut, Vereinigte Staaten

Die Abenteuer des Huckleberry Finn, 18. Februar 1885 in den Vereinigten Staaten veröffentlicht. Das Buch liefert eine detailreiche Beschreibung der Menschen und Orte am Ufer des Mississippi.

wiki.de


Letzte Häs:

 

Zitat:RORY: I tanked it. …
RORY: My final.


Zitat:RORY: I am. Everyone's probably laughing at me. I can probably never show my face in Providence again.
LORELAI: I think you probably can.
RORY: Not without hearing the snickers and the people pointing and laughing at the unemployed, homeless Yale dropout.






Zitat:LORELAI: The new suit with the red theory shirt.



Zitat:APRIL: Yeah and I've been so torn because I really want to take this trip with you, but this camp is a once-in-a-lifetime opportunity. They only take eighth-graders, so this would be the only year I could go, and they would have kids from all over the world there, and they'd have Nobel-winning scientists come and teach classes and stuff.



Zitat:ZACH: I'm totally psyched. Detroit is a major music hub, man, for everybody. It's not just about Eminem and Iggy pop and Motown.
LUKE: Oh no.
ZACH: And we're not just playing anywhere. We're playing The Magic Stick. Everybody's played The Magic Stick -- crooked fingers, The Rose Buds, Bobby Conn, Midlay.



Zitat:RORY: Come on, mom. If you don’t, then you're gonna ruin all this good cheering up you've been doing.
LORELAI: You are relentless!
RORY: I'm thinking something early Madonna.

[SIGPIC][/SIGPIC]
In der Mitte der Schwierigkeiten liegen die Möglichkeiten
Zitieren

urban dict:
tank it = to completely fail

Snickers: Schokoriegel mit Karamell, Erdnüssen, Nougat. Gehört zur Mars-firma

Theory ist eine 1997 in New York City gegründete Modemarke für Damen- und Herrenbekleidung sowie Accessoires im oberen Mittelpreissegment.

Der Nobelpreis ist eine seit 1901 jährlich vergebene Auszeichnung, die der schwedische Erfinder und Industrielle Alfred Nobel gestiftet hat.
Er soll „als Preis denen zugeteilt werden, die im verflossenen Jahr der Menschheit den größten Nutzen geleistet haben“.
Das Geld sollte zu fünf gleichen Teilen auf die Gebiete Physik, Chemie, Physiologie oder Medizin, Literatur und für Friedensbemühungen verteilt werden.

Detroit ist eine Großstadt im Südosten des US-Bundesstaates Michigan.

Weltweit bekannt ist das Motown-Label, das die Soulmusik und auch Popmusik maßgeblich beeinflusst hat.
Auch für Prä-Punk-Rock war Detroit wichtig: Sowohl MC5 als auch Iggy Pop hatten erste Erfolge in der Stadt in den 1960er-Jahren.
Ebenso ist im HipHop der weiße Rapper Eminem bekannt geworden.

The Majestic Theatre is steeped in history, designed by C. Howard Crane, it opened on April 1, 1915 as the largest theatre in the world of its kind. Since the mid-80’s, The Majestic Theatre has been the site of memorable concerts featuring live music and entertainment from touring indie rock, blues, jazz, folk, hip hop, and worldbeat artists.
Neben Wilco, Yo La Tengo, Patti Smith, Decemberists, Sonic Youth traten auch die von Zach genannten bands auf.

Zu den Bands:
Crooked Fingers is a North Carolina band led by former Archers of Loaf lead singer Eric Bachmann. The band was previously based in Seattle, Washington and Atlanta, Georgia before moving to Denver.

The Rosebuds are an indie rock band from Raleigh, North Carolina, United States. SIe haben 2011 mal eine show dort gespielt, frühere termine hab ich leider nicht gefunden...

Bobby Conn (born June 13, 1967) is an American musician based in Chicago, Illinois, known for his pop-rock.

Beim googeln hab ich bei den anderen keine connection zw. dem club und den bands gefunden....

Madonna ist eine US-amerikanische Sängerin, Songschreiberin, Schauspielerin, Autorin, Regisseurin, Produzentin und Designerin. Madonna wurde mit Hits wie Like a Virgin (1984), Like a Prayer (1989), Vogue (1990), Frozen (1998), Music (2000), Hung Up (2005) und 4 Minutes (2008) zu einer Pop-Ikone.
Im Juli 1983 erschien Madonnas Debütalbum Madonna, das ihr damaliger Freund und DJ Jellybean Benitez mitproduzierte. Mit der dritten Single Holiday schaffte sie den Durchbruch in die Top Ten der internationalen Charts.

Das und die Songs bis 2000 kann man also wohl als early madonna bezeichnen?


hab noch ein hä:

Lane: She's a Whitney fan?
Rory: Oh I think it's Dolly inspired.


_____What if sex was holy and war was obscene_____
-Alicia Keys
Zitieren

LORELAI: [Singing] If I... should stay [Chuckles nervously] I would only be in your way…

das ist der kontext. singt i will always love you

I Will Always Love You ist ein Lied der US-amerikanischen Country-Musikerin Dolly Parton aus dem Jahr 1974, das 1992 in der Coverversion von Whitney Houston zum Welterfolg wurde. Houstons Version stammt aus dem Soundtrack zum Film Bodyguard

[SIGPIC][/SIGPIC]
In der Mitte der Schwierigkeiten liegen die Möglichkeiten
Zitieren


Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 9 Gast/Gäste